Halsoverkop verliefd op.. Froy & Dind

Dit weekend stond een ontspannend dagje Brugge op de agenda in de hoop nog enkele koopjes te scoren tijdens de laatste soldendagen. Het werd een flinke wandeling met mijn allerliefste hubby en terwijl we herinneringen ophaalden belandden we in een winkeltje met de naam ‘De Toekan‘.

Ik kende De Toekan nog uit m’n studententijd als een winkeltje vol wierook en wierookhoudertjes, met een vitrine vol zilveren juweeltjes en wat hippiekledij. Het rook er nog steeds naar wierook, maar daar hield het dan ook op.. Ik kon m’n ogen amper geloven, wat een schat aan hippe, retro en design hebbedingen trof ik daar nu aan! Mijn blik schoot van links naar rechts: Trendy tassen uit tafelzeil, blikken dozen met bambi’s in retrostijl, thermossen met schattige robots, Volkswagen busjes en zo veel meer! En toen gebeurde het… In mijn rechterooghoek spotte ik de Froy & Dind collectie. Mijn hart maakte een sprongetje bij het zien van ieniemienie rompertjes, jongenshemdjes en jurken en rokken voor groot en klein in fantastische Froy & Dind prints.

Bij het zien (en voelen) van een prachtige rok in blauwe stof met rode kersjes werd ik helemaal halsoverkop verliefd.. Deze moest ik gewoon hebben! Helaas kon de grootst aanwezige maat mijn taille niet omvatten. Teleurgesteld verliet ik de winkel, maar vrijwel meteen was er ‘het plan’. Ik zou het stofje online kopen en zelf een rok maken!

Zoals het een voorbeeldige stoffenverslaafde betaamd bleef het uiteindelijk niet bij één Froy & Dind stofje, maar werden het deze vijf fantastische prints met dank aan Fino in fondoStof met pit en De krullevaar

 

6 gedachtes over “Halsoverkop verliefd op.. Froy & Dind

  1. Ja dus… Dat ken ik. Zo werd ik na het lezen van dit bericht op slag verliefd op de blauwe stof met rode takjes en appeltjes en nu is er 1,5 meter onderweg van De Krullevaar naar Nederland.
    Bedankt hoor! 😉

    Like

Geef een reactie

