Resultaat van wel 1001 ideetjes met Froy & Dind stofjes

Dat ik verliefd werd op Froy & Dind, dat wisten jullie ondertussen al. En dat die stofjes niet gingen verdwijnen onderaan in de stoffenkast, dat wist ik dan weer zeker!

Na rijp beraad besloot ik voorzichtig mijn schaar in de stofjes te zetten. Het moest iets worden voor mama en zoon, dat stond vast. En als het resultaat er mocht zijn dan zouden we onze nieuwe kleren dragen op het huwelijk van tante en nonkel, zo beloofde ik mijn zoontje.

Voor mezelf werd het een eenvoudig A-lijn jurkje. Met wat zoeken en draaien van de restjes stof kreeg ik nog net een bijpassende handtas en schattige bloembroche gefabriceerd. Bij L&L kocht ik nog een bijpassende donkerblauwe blazer die toch wel goed van pas kwam tijdens het avondfeest.

froy en dind stofje

Stof: Froy & Dind Pom, donkerblauwe gabardine. Patroon: tas en jurk zelf getekend, bloembroche – Madamezsazsa

Voor de zoon had ik een stijlvolle combi van busjes met donkerblauwe gabardine voor ogen. Zodoende werden de busjes omgetoverd in een speels hemdje en afgewerkt met rode stervormige kamsnaps.

Deze laatste zijn fantastisch als hip detail, maar als ik een raad mag geven: gebruik stevige vlieseline om scheurtjes te vermijden! Ik gebruikte de fijne variant zoals ik bij katoenen hemdjes steeds gebruik. Dit resulteerde door de scherpe hoekjes van de sterretjes  in een -gelukkig piepklein- gaatje toen ik de kamsnaps wou opentrekken. Voorzichtig verwijderen in de hoop het stofje niet verder te beschadigen, beter verstevigen en nieuwe sterretjes plaatsen is in zo’n geval de beste optie.

Of je laat gewoon de bovenste kamsnap open, kijkt of het over de zoon z’n hoofdje kan.. YES! .. en dan besluit je om het maar zo te laten. Dat is natuurlijk ook een optie. Mijn optie in dit geval, want er moest nog een bijpassend broekje gemaakt. En een blazertje. Dat laatste besliste ik nog de dag van het huwelijk. Toegegeven, beetje laat om zoiets te beslissen, maar als ik de kleine man zo zie was het alle stress meer dan waard!

froy en dind stofje2

Stof: Froy & Dind bussen, donkerblauwe gabardine en katoen. Patroon: blazer – ottobre 4/2013, hemdje – ottobre 3/2010, broek – Jacob, Zonen 09

Waar en hoe ik de Froy & Dind stofjes vond kun je hier lezen.

Uiteraard mocht de dochter niet achterblijven! Ook voor haar maakte ik een nieuwe jurk. Het werd een “pandA-lijntje” afgewerkt met een gouden paspel. Klik hier om een foto te bekijken.

4 gedachtes over “Resultaat van wel 1001 ideetjes met Froy & Dind stofjes

  1. Tof hemdje! Is dat met het apple-patroon van ottobre gemaakt? Ik zie het niet goed op de foto, maar je hebt wel een speciaal detail vooraan aan het schouderpand gemaakt, ziet er tof uit!

    Like

Geef een reactie

