Kleuterrugzak in soft cactus stijl

Deze week stond in het teken van ‘de rugzak’. Waarom? Wel, omdat ik goeie voornemens soms gewoon wil waarmaken. Of euh.. omdat -na de juf van de peuterklas- nu ook de juf van de 1e kleuterklas me erop wees dat T zijn boekentas écht niet zelf openkreeg. Nu hoort bij de grote eerste kleuterklas ook groeiende zelfstandigheid.

Een nieuwe boekentas dus! En afscheid nemen van dit schattige boekentasje dat ik vorig schooljaar maakte.. Snif.

Ik besloot de uitdaging compleet te maken en ging deze keer voor een heuse rugzak voor de kleine man. Mét auto’s uiteraard. Dus ging ik aan het meten, tekenen en hertekenen.

Eigenzinnig als ik ben koos ik ervoor de uitgebreide backpack tutorial die ik  vond slechts vluchtig te bekijken en toch maar mijn eigen ding te doen. Achteraf gezien was een extra zakje misschien wel leuk geweest, maar ach kom, de kleine man zal dat écht niet missen

Behalve wat gepruts bij het aaneenzetten van de ronde hoeken en geluidloos gezucht bij het met de hand vastnaaien van de voering aan de rits (jaja, mét blinde steek – de perfectionist in mij kreeg de overhand) ging het ineenzetten eigenlijk nog verbazend snel.

Tevreden met het uiteindelijke resultaat liet ik T erop los. Hij kreeg de rits vlot open en terug dicht – oef! Auto’s werden geteld en in de bekende vier categorieën opgedeeld: ‘auto mama’, ‘auto papa’, ‘auto zus’ en ‘van mij’.

Yep, volgens mij is dit rugzakje goedgekeurd!

Een gedachte over “Kleuterrugzak in soft cactus stijl

Geef een reactie

