Een jurkje om mee te dansen en draaien

Een winterjurkje moest het worden. Je weet wel zo eentje met een goeie voering die een moeder geruststelt dat haar kroost zeker warm genoeg heeft bij de start van de winter. Voor de dochter telde er maar één iets: het jurkje moest kunnen zwieren en draaien zodat ze er mee kon dansen!

Toen de wintercollectie net in de rekken hing scoorde ik alvast enkele oker-, petrol- en zalmkleurige basisstuks. Voor de verandering bracht ik deze geweldige stoffenwinkel nog eens een bezoekje. De zoektocht ging naar een perfect matchend stofje bij de oker- en petrolkleurige broekkousen in mijn saccoche. Uiteindelijk vond ik HET stofje met een subtiele print in de damesafdeling. Als voering koos ik een effen blauw katoentje.

Voor het patroontje haalde ik het boek Stof voor durf het zelvers nog eens van onder het stof – excuses voor deze wel erg voor de hand liggende woordspeling – en vroeg me meteen af waarom ik nog geen enkel jurkje uit dit boek had gemaakt? Waarom heb ik dit patroon niet eerder geprobeerd? Tijdens het doorbladeren zag ook mijn voornemen om nog meer kaptruien te maken voor de zoon terug het licht. Maar dat is voor een volgend blogberichtje 😉

De jurk dus. Het werd een versie met een bijna volledige cirkelrok. Op één of andere manier maakte ik bij het uittekenen van de cirkelrok een foutje waardoor het eerder een 3/4 cirkelrok werd. Desalniettemin, het model zit dochterlief als gegoten en met het laatste mooie weer werd het voor winterdagen gemaakte jurkje nog even een nazomerjurkje. En zo werd er toch zeker nog één keer duchtig gedanst en gezwierd in de zon. Op het gras. Én op blote voeten. Omdat het kon. Nég. Eat that winter!

dancing

Geef een reactie

