Regen en wind? Hoodietijd!

Haren die voor je ogen waaien, regendruppels in je gezicht op weg naar school. Nee, kleine T houdt er niet van. Als het aan hem ligt wil hij vandaag al een muts, sjaal en warme wanten..

Mwa.. ik snap hem wel. Ik heb het ook graag warm, maar mutsen en aanverwanten zien we zowat de helft van het jaar al. En ik weet dat een muts best stijlvol en mooi kan zijn, maar toch.. Een muts aantrekken staat in mijn hoofd gelijk aan toegeven dat het winter wordt. En dat wil ik niet. Echt nog niet. Uitstellen dus. En liefst zelfs zo lang mogelijk!

Er bestaat gelukkig nog een andere en minder drastische optie om dat schattig kopje nog even droog en warm te houden. Hoogdringend tijd om eens wat hoodies – oftewel kaptruien- in de kast van de jongste te toveren!

De kleine man is ondertussen al drie en past ein-de-lijk perfect in de kaptrui maatje 98 van Stof voor durf het zelvers, hoera!

Driejarige jongens houden – zoals de clichés gebieden – ook bij ons van auto’s, dino’s en al wat luid en groot is. O ja én van modder natuurlijk.
Gelukkig heb ik een lieverd in huis die daarnaast ook wel van zachte stofjes en lieve diertjes houdt. Resultaat? Eén stoere en één schattige hoodie en een tevreden knulletje!

De dino’s waren het eerst aan de beurt bij wijze van avant-première vooraleer  ik met ingehouden adem mijn schaar zette in de blauwe spons met überschattige pinguins. Deze laatste kocht ik hier een hele tijd geleden in het verre Finland. Tot deze week bleef dit vrolijke sponsen stofje meestal in mijn kast pronken. Heel af en toe durfde ik het eens uithalen om te aaien waarna het netjes terug werd opgevouwen. Het kwam gelukkig allemaal goed zoals je hieronder ziet – oef!

Untitled-1

Een gedachte over “Regen en wind? Hoodietijd!

Geef een reactie

