Tricotjurk met zakjes oftewel een grotemeisjesjurk!

Vorige week heb ik eens een blogberichtje ‘gebrost’. Mijn excuses. Maar er was een zeer goede reden voor, dat wel. Het begon met een workshop grime gevolgd door feestvoorbereidingen en tot slot de zesde verjaardag van mijn grootste spruit inclusief zes vriendjes. Met een weekje vertraging dus, maar met evenveel enthousiasme als weleer stel ik jullie mijn recentste naaisel voor: een schattige grotemeisjesjurk in okerkleurige tricot.

Deze keer ging ik op het Stoffenspektakel – tegen mijn instincten in – heel gericht op zoek. Het moest een wat dikkere tricot worden zodat er geen voering aan te pas zou komen. Wat mijn zoektocht helemaal uitzonderlijk maakte was dat ik effen tricot zocht. Ja, effen! Zonder print! Voor mijn dochter nog wel.. een unicum!

Ik koos na lang zoeken voor een warme okerkleur, een perfecte match bij de reeds in de kleerkast aanwezige petrolkleurige basics. Het jurkje in m’n hoofd vond ik niet meteen terug in mijn collectie patronen, dus ging ik maar eens het creatieve pad op. Onder het mom ‘het leven is aan de durvers’ besloot ik zelfs geen testjurkje te maken. Een goedzittend t-shirtpatroon  leek me voldoende als basis.

Het t-shirtpatroon van dit t-shirtje (Neon Stripes uit Ottobre 1/2014) viel perfect voor N. Aan het bovenstuk hoefde ik alvast niets meer aan te passen. Ik verlengde het shirt en liet het lichtjes uitlopen zoals een A-lijntje. Om het grote effen vlak wat te doorbreken tekende ik er een speels accentje in de vorm van ronde zakjes bij. Onderaan het rokdeel naaide ik nog een horizontale band van een kleine tien centimeter. Zomaar. Omdat het me wel leuk leek. Dat mag ook eens toch?

Bij het maken van de foto bedacht ik me dat ik misschien nog wel eentje voor mezelf durf maken.. Ik wed dat mijn kleine lookalike dat nog helemaal te gek zou vinden ook! Lang leve dochters die op mama willen lijken! (Zolang het nog duurt).

Patroon: Neon Stripes Ottobre 1/2014 aangepast van t-shirt naar jurk, zakjes en boord onderaan toegevoegd

Stof: effen okerkleurige tricot gekocht op Stoffenspektakel Patroon: Neon Stripes Ottobre 1/2014 aangepast van t-shirt naar jurk, zakjes en boord onderaan toegevoegd

2 gedachtes over “Tricotjurk met zakjes oftewel een grotemeisjesjurk!

Geef een reactie

